Zabíjačka, komunismus, Nutella a kosmonaut z Čech

Audioknižní, Recenze

Česko jako první a jediný stát vysílá srdnatého kosmonauta do vesmíru, aby prozkoumal tajemný oblak Chopra, a najednou se o naší maličké zemi mluví snad úplně všude. Prvotina Jakuba Kalfaře, spisovatele, který se sice narodil v Česku, ale už dlouhé roky žije v USA, se probojovala do podvědomí nejen u nás, ale také v zahraničí, a vydavatelství OneHotBook na tohle volání odpovědělo tím, že vypustilo do světa také bratříčka knihy – audioknižní zpracování Kosmonauta z Čech. Stojí za poslech a za ten humbuk okolo?

Bezbarvý Cukuru Tazaki se vrací do minulosti

Audioknižní, Recenze

Murakamiho buďte zbožňujete nebo nečtete. Já si vyzkoušela obě strany spektra, kdy jsem od tohoto japonského autora přečetla vše, co se dalo, a napsala o něm diplomku, abych se ho vzápětí přesytila a více než rok o něm nechtěla ani slyšet. Když jsem se ale dozvěděla, že OneHotBook vydává jedno z Murakamiho děl audioknižně, řekla jsem si, že je to příležitost k návratu. Takže jak se mi Bezbarvý Cukuru Tazaki a jeho léta putování pozdával?

Mycelium: Sága pokračuje Pádem do temnot

Audioknižní, Recenze

Recenze na každý další díl české sci-fi ságy Mycelium se píše čím dál hůř, i když na vině je především to, že tomuhle opusu pořád není téměř nic co vytknout. A to je dobrá zpráva pro milovníky audioknih, pořádné sci-fi a fanoušky českých autorů. Tentokrát se v recenzi zaměřím na třetí dílek skládačky s názvem Pád do temnot a mrknu se také na to, jak se třetí román ze série od Vilmy Kadlečkové podařio převést do audioknižní podoby.

Marie a Magdalény

Audioknižní, Recenze

Tři generace žen se stejným osudem, zásadně se měnící společnost a Československo napříč 20. století a smýšlení reflektující tyto proměny, to vše otiskla autorka Lenka Horňáková-Civade žijící ve Francii do svého cenami ověnčeného románu Marie a Magdalény a vy si ho můžete poslechnout i jako audioknihu díky vydavatelství OneHotBook. Čtěte recenzi. 🙂

Naslouchejte příběhům džungle

Audioknižní, Recenze

„Jsme jedné krve, ty a já.“ Kdo by neznal jeden ze zákonů džungle a ikonický příběh, který mnohé z nás doprovází od dětství? Knihy džunglí vyšly na přelomu devatenáctého a dvacátého století a od té doby se tyto povídky Rudyarda Kiplinga dočkaly bezpočtu zpracování, jak filmových, knižních, tak i nyní audioknižních. Jak se zpracování chopilo nakladatelství OneHotBook?

Marco má klíč k případu Carla Mørcka

Audioknižní, Recenze

S dánským detektivem Carlem Mørckem se díky nakladatelství OneHotBook setkáváme v audioknižní podobě už popáté, čímž jsou sice audioknižní zpracování o něco pozadu za vydáváním knih, ale kdo si počká, ten se dočká. A já mám Carlovy eskapády stejně radši v podání Igora Bareše. Takže jak audiokniha s názvem Marco dopadla?

Maigret řeší případ svého mrtvého

Audioknižní, Recenze

Dobrých detektivek není nikdy dost a Maigretovy případy mají navíc zvláštní kouzlo. Odehrávají se totiž v minulém století, v době, kdy jste místo technologických vymožeností museli spoléhat spíše na selský rozum a intinuici. A v audioknize Maigret a jeho mrtvý od Georgese Simenona se můžete stát součástí takového příběhu.

Slyšíš volání netvora?

Audioknižní, Recenze

Jsou příběhy, které jejich vypravěči nestihnou či nemohou vyprávět, a proto si hledají jiné vypravěče. Tohle byl případ Volání netvora, příběhu, který spisovatelka Siobhan Dowdová kvůli své vážné nemoci nikdy nenapsala. Její koncept se však dostal k Patricku Nessovi a skrze něj si našel cestu ke čtenářům, později i divákům (zrovna teď si na Volání netvora můžete zajít do kina) a nakonec i audioknižním posluchačům. My se v téhle recenzi zaměříme na audioknižní zpracování, které má na svědomí nakladatelství OneHotBook.

Tanečník versus Lincoln Rhyme

Audioknižní, Recenze

Po delší době, kterou jsem strávila cestováním k protinožcům a následným vzpamatováváním se, se konečně vracím k opuštěnému blogu s další audioknižní recenzí. Na tuhle audioknihu jsem dlouho čekala a musím říct, že to stálo za to. O jakém poslechu je řeč? Vzpomínáte na Sběratele kostí? Přesně tak, v tomhle článku se mrknu na pokračování série o kvadruplegickém detektivovi Lincolnu Rhymovi a na jeho peripetie s Tanečníkem.